Beveiligings- of datalek melden
Denkt u een zwakke plek in één van onze digitale omgevingen te hebben gevonden? Of kunt u vertrouwelijke informatie zoals bijvoorbeeld persoonsgegevens inzien? We vragen u dit aan ons te melden zodat wij het op kunnen lossen. Maak een melding via onderstaande link:
Beveiligings- of datalek melden
Wat doen wij als een beveiligings- of datalek is ontdekt?
- Het beveiligingslek dichten
- Nagaan welke gegevens gelekt zijn en wie gedupeerd is
- Beoordelen of een melding bij de Autoriteit Persoonsgegevens nodig is.
- Informeren van de benadeelde(n) en hulp bieden om de schade van het datalek zo beperkt mogelijk te houden
Digitale klokkenluidersregeling (Responsible Disclosure)
Dit vragen we u
- Geef uw melding door:
- beveiligings- of datalek melden of
- mail uw bevindingen zo snel mogelijk naar informatiebeveiliging@heumen.nl.
Versleutel uw bevindingen met onze veiligheidssleutel om te voorkomen dat de informatie in verkeerde handen valt
- Geef ons voldoende informatie om het probleem in beeld te brengen. Zo kunnen wij het probleem zo snel mogelijk oplossen. Meestal is het IP-adres of de URL van het getroffen systeem en een omschrijving van de kwetsbaarheid voldoende. Maar als het ingewikkeld is, kan meer nodig zijn
- Laat uw gegevens (e-mailadres of telefoonnummer) achter zodat wij contact met u kunnen opnemen. Zo kunnen we samen werken aan een veilig resultaat. U kunt ook iets anoniem melden. Dat betekent wel dat wij u niet op de hoogte houden en afspraken met u maken over de afwikkeling
- Deel uw bevinding niet met anderen totdat het probleem is opgelost
- Wis alle gegevens die u via het beveiligingsprobleem heeft opgehaald, zo snel mogelijk
- Maak geen misbruik van het geconstateerde beveiligingslek of datalek.
Dit beloven wij
- Wij nemen geen juridische stappen als u zich houdt aan bovenstaande verzoeken
- Wij reageren binnen 5 werkdagen op uw melding met onze beoordeling van de melding en een verwachte datum voor een oplossing
- Wij behandelen uw melding vertrouwelijk
- Wij delen uw persoonlijke gegevens niet met derden zonder uw toestemming. Tenzij dat noodzakelijk is om een wettelijke verplichting na te komen
- Wij lossen het probleem zo snel mogelijk op
- Wij houden u op de hoogte van de voortgang van de oplossing
- Wij bepalen in overleg met u of en op welke manier over het probleem wordt gecommuniceerd
- Wij vermelden, als u dit wilt, uw naam als ontdekker in de berichtgeving over het gemelde probleem
- Wij delen de melding altijd met de Informatiebeveiligingsdienst voor gemeenten (IBD).
Meer weten?
Neem contact met ons via telefoonnummer 14 024 of mail uw vragen naar informatiebeveiliging@heumen.nl.