Beveiligings- of datalek melden

Denkt u een zwakke plek in één van onze digitale omgevingen te hebben gevonden? Of kunt u vertrouwelijke informatie zoals bijvoorbeeld persoonsgegevens inzien? We vragen u dit aan ons te melden zodat wij het op kunnen lossen. Maak een melding via onderstaande link:

Beveiligings- of datalek melden

Wat doen wij als een beveiligings- of datalek is ontdekt?

  • Het beveiligingslek dichten
  • Nagaan welke gegevens gelekt zijn en wie gedupeerd is
  • Beoordelen of een melding bij de Autoriteit Persoonsgegevens nodig is.
  • Informeren van de benadeelde(n) en hulp bieden om de schade van het datalek zo beperkt mogelijk te houden

Digitale klokkenluidersregeling (Responsible Disclosure)

Dit vragen we u

  • Geef uw melding door:
  • Geef ons voldoende informatie om het probleem in beeld te brengen. Zo kunnen wij het probleem zo snel mogelijk oplossen. Meestal is het IP-adres of de URL van het getroffen systeem en een omschrijving van de kwetsbaarheid voldoende. Maar als het ingewikkeld is, kan meer nodig zijn
  • Laat uw gegevens (e-mailadres of telefoonnummer) achter zodat wij contact met u kunnen opnemen.  Zo kunnen we samen werken aan een veilig resultaat. U kunt ook iets anoniem melden. Dat betekent wel dat wij u niet op de hoogte houden en afspraken met u maken over de afwikkeling
  • Deel uw bevinding niet met anderen totdat het probleem is opgelost
  • Wis alle gegevens die u via het beveiligingsprobleem heeft opgehaald, zo snel mogelijk
  • Maak geen misbruik van het geconstateerde beveiligingslek of datalek.

Dit beloven wij

  • Wij nemen geen juridische stappen als u zich houdt aan bovenstaande verzoeken
  • Wij reageren binnen 5 werkdagen op uw melding met onze beoordeling van de melding en een verwachte datum voor een oplossing
  • Wij behandelen uw melding vertrouwelijk
  • Wij delen uw persoonlijke gegevens niet met derden zonder uw toestemming. Tenzij dat noodzakelijk is om een wettelijke verplichting na te komen
  • Wij lossen het probleem zo snel mogelijk op
  • Wij houden u op de hoogte van de voortgang van de oplossing
  • Wij bepalen in overleg met u of en op welke manier over het probleem wordt gecommuniceerd
  • Wij vermelden, als u dit wilt, uw naam als ontdekker in de berichtgeving over het gemelde probleem
  • Wij delen de melding altijd met de Informatiebeveiligingsdienst voor gemeenten (IBD).

Meer weten?

Neem contact met ons via telefoonnummer 14 024 of mail uw vragen naar informatiebeveiliging@heumen.nl.