Geheimhouding aanvragen van uw persoonsgegevens
In de Basisregistratie Persoonsgegevens (BRP) zijn de persoonsgegevens opgenomen van iedereen die in de gemeente woont of heeft gewoond. De overheid mag deze gegevens gebruiken. Bijvoorbeeld voor kinderbijslag, studiefinanciering en pensioen. Soms worden uw gegevens ook aan anderen doorgegeven. Wilt u dit niet, dan kunt u de gemeente vragen uw gegevens voor anderen geheim te houden.
U kunt geheimhouding aanvragen voor gegevensverstrekking aan instanties zoals advocaten en niet-commerciële instellingen, zoals een sportvereniging. U kunt geen geheimhouding aanvragen voor gegevensverstrekking aan overheidsinstellingen, zoals de Belastingdienst, de politie, UWV, zorgverzekeraars of pensioenfondsen. De gemeente is verplicht om aan deze organisaties gegevens te verstrekken.
Geheimhouding eenvoudig online aanvragen
Dit kan eenvoudig online met uw DigiD. Ga hiervoor naar www.heumen.nl/geheimhouden-persoonsgegevens. Heeft u geen DigiD dan kunt u het aanvraagformulier ook downloaden en naar ons opsturen of mailen. U kunt ook langskomen bij de publieksbalie in het gemeentehuis. Maak hiervoor eenvoudig een afspraak via www.heumen.nl/afspraakmaken.
Uw gegevens zijn niet openbaar toegankelijk
Uw persoonsgegevens zijn niet openbaar toegankelijk. De gemeente bewaakt uw privacy zorgvuldig en gebruikt uw gegevens alleen om haar eigen taken goed uit te voeren en die van de overige overheidsinstanties. De gemeente geeft uw gegevens nooit aan commerciële organisaties en particulieren.