Organisatiestructuur
De gemeente houdt zich, kort gezegd, bezig met alle zaken die zich in jouw omgeving afspelen. Van paspoort en rijbewijs, tot onderwijs, bouwen en riolering. De manier waarop zij dit doet, ligt voor een groot deel vast in landelijke wetten. Maar waar het enigszins kan, worden inwoners actief betrokken bij het maken en uitvoeren van de plannen: ‘samen sterk en duurzaam’ is het motto.
De gemeente Heumen telt ongeveer 125 medewerkers, ambitieuze, betrokken mensen, die samenwerken om de gemeenschappelijke doelen te halen, die zich goed inleven in wat er in de samenleving speelt en hiernaar handelen en die positief kritisch zijn naar zichzelf en anderen.
De werkzaamheden zijn ondergebracht in drie afdelingen:
De (concern)staf
De stafafdeling is rechtstreeks gepositioneerd onder de gemeentesecretaris, die eindverantwoordelijk is voor de organisatie, het realiseren van de organisatiedoelen en voor de continue (strategische) doorontwikkeling van de organisatie. De staf bestaat uit:
- Team bestuur en organisatie
- Team openbare orde en veiligheid
Zij ondersteunen de gemeentesecretaris bij zijn taken en organisatie brede thema’s.